Social Networks ή αλλιώς Κοινωνικά Δίκτυα


Συνειδητά ή μη έχω αποφασίσει να μην χρησιμοποιώ τους χώρους κοινωνικής δικτύωσης αλλά θέλοντας να κάνω μια έρευνα πάνω σε αυτά αποφάσισα να μπω στους 5 πιο δημοφιλή ιστοχώρους αυτής της κατηγορίας.

Σύμφωνα με αυτό το άρθρο τα site είναι τα εξής:

  1. Facebook με 133,623,529 μοναδικές επισκέψεις την ημέρα και 500 εκ. εγγεγραμμένους χρήστες.
  2. MySpace με 50,615,444 μοναδικές επισκέψεις την ημέρα και 100+ εκ. εγγεγραμμένους χρήστες.
  3. Twitter με 23,573,178 μοναδικές επισκέψεις την ημέρα και 114 εκ. εγγεγραμμένους χρήστες.
  4. LinkedIn με 15,475,890 μοναδικές επισκέψεις την ημέρα και 80 εκ. εγγεγραμμένους χρήστες.
  5. Classmates με 14,613,381 μοναδικές επισκέψεις την ημέρα και 50+ εκ. εγγεγραμμένους χρήστες.

Από τα νούμερα παρατηρούμε ότι ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων χρησιμοποιούν αυτούς τους ιστοχώρους, όποτε καλό θα ήταν να αναφέρουμε τις υπηρεσίες που προσφέρονται σε κάθε ένα από αυτά τα sites καθώς και να καταγράψουμε τυχόν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους.

Ας ξεκινήσουμε με το πρώτο τη τάξη site το Facebook. Παρατηρούμε ότι χρειάζεται να δημιουργήσεις ένα λογαριασμό προκειμένου να μπεις. Όταν εγγραφείς σου δίνεται η δυνατότητα να γράψεις πράγματα για τον εαυτό σου (προφίλ), να βάλεις κάποια φωτογραφία, η οποία θα χαρακτηρίζει τον λογαριασμό σου. Στη συνέχεια μπορείς να ψάξεις αν υπάρχουν στο Facebook άνθρωποι που γνωρίζεις έτσι ώστε να γίνεται «φίλοι» και να μαθαίνεις νέα τους. Επίσης σου δίνεται η δυνατότητα να μιλάς με τους φίλους σου με online chatting, δηλαδή όπως θα μιλούσες από ΙΜ(msn,Skype,mirc) όπως επίσης να τους στέλνεις προσωπικά μηνύματα. Μπορείς να γράφεις διάφορες πληροφορίες για τον εαυτό σου(τι κάνεις τώρα, πως ήταν η μέρα σου, ένα τραγούδι που σου αρέσει κλπ)στον λεγόμενο «τοίχο».Τέλος υπάρχουν παιχνίδια στα οποία μπορείς να παίξεις είτε μόνος σου είτε με άλλους χρήστες του Facebook.

Συνεχίζοντας με το MySpace παρατηρούμε ότι έχει όλες αυτές τις δυνατότητες που έχει το Facebook καθώς και κάποια επιπλέον πράγματα όπως κατηγορίες για τραγούδια, βίντεο και ταινίες. Σε αυτές τις κατηγορίες μπορείς να ακούσεις/δεις τραγούδια/βίντεο, να δεις πως διαμορφώνονται τα charts σε διάφορες χώρες καθώς και να επισκεφτείς τα αντίστοιχα forum όπου γίνονται συζητήσεις μεταξύ των μελών για θέματα ανάλογα της κατηγορίας που βρίσκονται αλλά και να διαβάσεις άρθρα για ταινίες/ηθοποιούς.

Το Twitter σε αντίθεση με τα προαναφερθέντα έχει πολύ λιγότερες δυνατότητες. Αυτές είναι η δημιουργία λογαριασμού, επεξεργασία του προφίλ σου, αντίστοιχη λειτουργία με το Facebook του «τοίχου»(wall), αποστολή προσωπικών μηνυμάτων και αναζήτηση στο Twitter για ανθρώπους που γνωρίζεις έτσι ώστε να τους «ακολουθήσεις» και να μαθαίνεις νέα τους.

Το LinkedIn έχει όλες τις δυνατότητες του Twitter εκτός του «τοίχου», αλλά έχει άλλες δυνατότητες που αναφέρονται κυρίως σε θέματα αναζήτησης δουλειάς ή επικοινωνίας με συναδέλφους της ίδιας εταιρίας. Το πιο σημαντικό όμως, και το οποίο το συναντάμε για πρώτη φορά σε αυτούς τους ιστοχώρους, είναι ότι υπάρχουν κάποιες υπηρεσίες για τις οποίες θα πρέπει να πληρώνεις μηνιαίως για να μπορείς να τις χρησιμοποιείς. Φυσικά με την πρώτη ανάγνωση μας φαίνεται περίεργο αυτό αλλά άμα το σκεφτούμε εκτενέστερα θα καταλάβουμε ότι αυτό το site αναφέρεται σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι του πληθυσμού, αυτών που ψάχνουν/έχουν δουλειά οπότε θέλουν να χρησιμοποιούν αυτές τις επί πληρωμή υπηρεσίες ώστε να βρουν δουλειά είτε να βοηθήσουν την εταιρία τους (π.χ. να βρουν νέους υπαλλήλους κλπ).

Το Classmates είναι ο «πατέρας» των Social Networks διότι ήταν το πρώτο που εμφανίστηκε στο Ίντερνετ. Και αυτό το site αναφέρεται σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι ανθρώπων αυτών που έχουν αποφοιτήσει από σχολεία των Η.Π.Α. , της Ελβετίας, της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Σουηδίας, της Αυστρίας και του Καναδά. Όπως και στα προηγούμενα πρέπει να κάνεις λογαριασμό, και στη συνέχεια μπορείς να ενημερώσεις το προφίλ σου και να αρχίσεις να ψάχνεις για παλιούς συμμαθητές σου. Επίσης υπάρχει μια κατηγορία που ονομάζεται Flashbacks όπου υπάρχουν άρθρα σχετικά με την τηλεόραση, το ράδιο και το lifestyle ανά δεκαετίες οπότε και ανά χρόνο καθώς και αποσπάσματα και preview από τραγούδια και ταινίες αντίστοιχα των περασμένων δεκαετιών. Επιπρόσθετα μπορείς να δεις τα βιβλία με τους απόφοιτους κάθε χρονιάς του σχολείου σου καθώς και να στέλνεις μηνύματα στους συμμαθητές σου. Τέλος όπως και το LinkedIn έτσι και το Classmates έχει υπηρεσίες για τις οποίες πρέπει να πληρώνεις μηνιαίως για να τις χρησιμοποιείς. Σε αντίθεση με το LinkedIn, εδώ προσωπικά δεν βλέπω κάποιο λόγο για τον οποίο θα έπρεπε να πληρώνεις κάθε μήνα από την στιγμή που το μόνο «χρήσιμο» που σου προσφέρει είναι να δεις όλα τα βιβλία με τους απόφοιτους κάθε χρονιάς κάθε σχολείου, οπότε το αφήνω στη κρίση του καθενός για το αν είναι ή δεν είναι χρήσιμο.

Συνοψίζοντας, παρατηρούμε ότι όλα τα sites έχουν κάποια κοινά στοιχεία τα οποία είναι τα εξής:

  • Δημιουργία λογαριασμού
  • Προφίλ
  • Αναζήτηση φίλων
  • Επικοινωνία με ανθρώπους μέσω μηνυμάτων

Εδώ θα ήθελα να σας παρουσιάσω και 2 εικόνες όπου δείχνουν πως κατανέμονταν τα Social Networks το 2007 και πως τώρα εν έτη 2010.

  • 2007

  • 2010

Υ.Γ.: Όπως και στο προηγούμενο μου άρθρο έτσι και εδώ θα παραθέσω μια φράση που δίνει τροφή για σκέψη σε όλους μας.

«Τα Social Networks δημιουργήθηκαν για μας και όχι το αντίστροφο…»

Σχετικά άρθρα και απόψεις εδώ και εδώ

Advertisements

, , , , ,

  1. Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: